/Files/images/s6454_1293178217_1.jpg Мови навчання

Мова освітнього процесу в ЗДО №311 - українська.

Правовий статус української мови сьогодні визначає Конституція України, прийнята Верховною Радою 28 червня 1996 року.У статті 10 Конституції записано: “Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України. B Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України. Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування. Застосування мов в Україні гарантується Конституцією України та визначається законом”. Мовні відносини в Україні регулює також Закон"Про забезпечення функціонування української мови як державної"
На виконання ст. 10. Конституції України, законів України «Про освіту» (ст. 1, 6, 7), «Про загальну середню освіту» (ст. 1, 5, 7), з метою створення належних умов для розвитку і розширення сфери функціонування української мови, виховання шанобливого ставлення до неї, формування патріотизму ЗДО здійснюється відповідна організаційна робота.
Проводиться робота з педагогічним колективом та технічними працівниками щодо дотримання мовного режиму в ЗДО відповідно до роз’яснень, викладених у листі Міністерства освіти і наукою України від 07.10.2017 № 1)/9-542 «Щодо застосування державної мови» та ст. 30 Закону України«Про забезпечення функціонування української мови як державної», яка набула чинності 16.01.2021 року.

Закон України Про засади державної мовної політики (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2013, № 23, ст.218)

Стаття 6. Державна мова України
1. Державною мовою України є українська мова.
2. Українська мова як державна мова обов'язково застосовується на всій території України при здійсненні повноважень органами законодавчої, виконавчої та судової влади, у міжнародних договорах, у навчальному процесі в навчальних закладах в межах і порядку, що визначаються цим Законом. Держава сприяє використанню державної мови в засобах масової інформації, науці, культурі, інших сферах суспільного життя.
3. Обов'язковість застосування державної мови чи сприяння її використанню у тій чи інший сфері суспільного життя не повинні тлумачитися як заперечення або применшення права на користування регіональними мовами або мовами меншин у відповідній сфері та на територіях поширення.
4. Норми української мови встановлюються у словниках української мови та українському правописі.Порядокзатвердження словників української мови і довідників з українського правопису як загальнообов'язкових довідкових посібників при використанні української мови, а також порядок офіційного видання цих довідників визначаються Кабінетом Міністрів України. Держава сприяє використанню нормативної форми української мови в засобах масової інформації, інших публічних сферах.
5. Жодне положення цього Закону не може тлумачитися як таке, що спрямоване на звуження сфери використання державної мови.
Закон України "Про дошкільну освіту"Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 49, ст.259)Із змінами, внесеними згідно із Законами№ 2145-VIII від 05.09.2017, ВВР, 2017, № 38-39, ст.380}
Стаття 10. Мова у дошкільній освіті Мова у дошкільній освіті визначається статтею 20 Закону України "Про засади державної мовної політики".
Згідно зі пп.13,14 ч.1 ст.9 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» керівники закладів освіти всіх форм власності, педагогічні працівники зобов’язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків.
Міністерство освіти і науки України у листі від 17.09.2019 № 1/9-581 зазначило, що державна мова має використовуватися в рамках освітнього процесу, під час проведення навчальних занять (крім занять знавчальних предметів, які згідно з освітньою програмою закладу освіти викладаються іноземними мовами або мовами корінних народів і національних меншин), у спілкуванні вчителів, викладачів, іншого персоналу закладів освіти як зі здобувачами освіти (вихованцями), так і між собою.

Виконання Закону України “Про засади державної мовної політики”

Організаційна робота щодо реалізації Закону України

“ Про засади державної мовної політики ”

№з/пЗ м і с т з а х о д і вТермін виконанняВідповідальний
1.Продовжувати роботу з вивчення нормативних документів щодо Закону України “ Про засади державної мовної політики ” з педагогами закладу.Протягом рокуЗавідувач
2.Поповнювати нормативну базу щодо реалізації Закону України “ Про засади державної мовної політики ”.Протягом рокуЗавідувач
3.Розширювати сферу вживання української мови педагогами та дітьми.ПостійноВихователі
4.Знайомити дошкільників з надбанням української національної культури, історії, краєзнавства, прикладного мистецтва.ПостійноВихователі
5.Посилити роз’яснювальну роботу серед батьків про необхідність досконало вивчати і знати державну мову, історію рідного краю.ПостійноВихователі
6.Поповнювати народознавчий музейзакладу народним вбранням, вишиванками, рушниками тощо.ПостійноВихователі
7.Організовувати екскурсії до народознавчого музею закладу, міста.Протягом рокуВихователі
8.Поповнювати куточки книги літературою українських письменників.Протягом рокуВихователі
9.Впроваджувати теми з українознавства в навчально-виховний процес.ПостійноВихователі
10.Організувати проведення консультацій для педагогів, які недосконало володіють українською мовоюПротягом рокуВихователь-методист

Заходи з впровадження державної мови в освітньо-виховному процесі

№з/пЗ м і с т з а х о д і вТермін виконанняВідповідальний
1.Проведення педагогічної ради: “Рівень мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку”ЛистопадЗавідувач
2Наради при директоруу:Про результати контролю щодо виконання „Інструкції з ведення ділової документації”ЖовтеньЗавідувач
Реалізація Закону України „ Про засади державної мовної політики ”- про результати тематичної перевірки „ Рівень мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку ”ЛистопадЗавідувач
Аналіз виконання навчальної програми дітьми дошкільних групСіченьВихователь-методист
3Педагогічні години при вихователеві-методистові:Зрізи рівня сформованості мовленнєвої компетентності дітейВересеньВихователь-методист
Результати обстеження на звуковимову дітей групЖовтеньВихователь-методист
Робота з батьками. Наочно-інформаційний матеріал для батьків по звуковимові.Тенденція папок-пересувок, ширм. Стан ведення дошкільної документаціїЖовтеньВихователь-методист
Аналіз відкритих занять з мовленнєвого спілкуванняЛистопадВихователь-методист
Підсумок проведення Шевченківських днів в закладіПідсумки проведення тижня Дитячої книгиБерезеньВихователь-методист
Ознайомлення з довідкою комплексного вивчення стану навчально-виховної роботи в старших групахКвітеньВихователь-методист
Аналіз рівня сформованості компетентностей дітей на кінець навчального рокуТравеньВихователь-методист

Заходи щодо дотримання мовного режиму

з/п З м і с т з а х о д і в Термін виконання Відповідальний
1. Навчально – виховну роботу у закладі проводити українською мовою. Постійно Вихователі
2. Забезпечити проведення державною мовою засідань, нарад, зборів, конференцій тощо.

Ділову документацію вести українською мовою, дотримуючись єдиного орфографічного режиму.
Постійно Адміністрація
3. Оновити оформлення інтер’єру приміщення закладу згідно вимогам Закону України «Про засади державної мовної політики» Постійно Адміністрація
4. Поповнювати розвивальні середовища груп, національні куточки згідно вікових вимог Програми «Українське дошкілля», програми "Впевнений старт". 01.08. Адміністрація

Кадрове забезпечення виконання Закону України

“ Про засади державної мовної політики ”

№ з/п З м і с т з а х о д і в Термін виконання Відповідальний
1. Укомплектувати дошкільні групи досвідченими педагогами, працівниками, які вільно володіють українською мовою. до 01.09. Адміністрація
2. Підвищувати професійний рівень педпрацівників на курсах при ХАНО

Проводити індивідуальні консультації для співробітників, які недосконало володіють українською мовою.
За графіком Адміністрація

Матеріально–технічне забезпечення виконання Закону України

„ Про засади державної мовної політики” під час освітньо–виховного процесу

№ з/п З м і с т з а х о д і в Термін виконання Відповідальний
1. Забезпечити методичний кабінет україномовною навчально-методичною літературою, словниками. Постійно Завідувач
2. Забезпечити передплату на україномовні періодичні видання. Протягом року Вихователь-методист
3. Придбати дидактичний матеріал, ігри, таблиці українською мовою. Протягом року Вихователі
Кiлькiсть переглядiв: 905